zondag 18 april 2010

1e werkweek

Heey,

Zo mijn eerste werkweek zit erop...
Tot en met donderdag heb ik eigenlijk alleen maar meegekeken met anderen en verder veel zitten zoeken naar een nieuw systeem voor de patientendossiers zoals ik dat in Nederland gewend was en waar ze in Zwitserland naar toe willen. Maar eigenlijk heb ik me dus ontzettend zitten vervelen terwijl ik wel hele dagen daar was en 's avonds dus bekaf. Ik heb bijna iedere avond op de bank liggen slapen ;).
Donderdag heb ik aangegeven dat ik me verveelde en dus hadden ze mijn agenda voor vrijdag wat aangepast. Omdat er meerdere collega's het vervelend vinden om het ziekenhuis te werken heb ik ipv 2x een uurtje bijna 6 uur in het ziekenhuis gewerkt. Maar ik kon me eindelijk nuttig maken waardoor mijn dag veel sneller ging. Maar het is een ontzettend leuke praktijk met hele leuke collega's. Dus ik heb al zin in volgende week!

Maar nu eerst lekker genieten van ons eerste weekend samen thuis. Tot nu toe hebben we of bezoek gehad of was ik niet in Zwitserland. Eigenlijk zouden we ook dit weekend vrienden uit Serfaus over de vloer krijgen maar die konden niet komen vanwege die aswolk.... Wel jammer maar aan de andere kant komt het ook wel goed uit, kunnen we even bijslapen en we zijn vandaag naar Stansstad gewandeld. Zo'n 45 min lopen langs het meer.





En vanaf daar zie je weer heel veel nieuwe dingen! Ook konden we ons eigen dorp zien, wat er veel groter uitzag dan we dachten.


De terugweg was iets minder grappig want toen begon het heel hard te regenen...



Wel moeten we wennen aan het feit dat de winkels nog echte weekendtijden hebben! Zo gaat de supermarkt om 16.00/17.00 uur dicht op zaterdag en is op zondag alles dicht. Toine was gisteren werken en kwam om 16.10 thuis, toen wilde we nog boodschappen doen en kwamen tot de ontdekking dat we geen keus meer hadden omdat er op 1 na alles al dicht was en we voor die andere ook op moesten schieten omdat we anders het hele weekend niks te eten hadden haha. Maar net op het randje is het gelukt.

Morgen ben ik ook lekker vrij dus morgen is huishouddag, alles weer even poetsen en snel nog even wassen voor onze huisbaas terug komt van vakantie met hun vakantiewas...
Toine heeft morgen een sollicitatiegesprek, hopen dat daar wat uitkomt want zijn werk loopt nu wel echt ten einde bij de skischool. Hij heeft voor woensdag nog wat uurtjes maar dat is het dan ook wel voor de hele week tot nu toe.

Maar wie weet hebben we morgen goed nieuws!

Liefs klien

1 opmerking:

  1. Nice verhaal,
    Leuk om deze verhalen te lezen:)
    Hoe is Toine zijn sollicitatie gegaan??

    kuzz

    BeantwoordenVerwijderen