zondag 27 juni 2010

Eindelijk zomer!

Grüezi wohl,

Vorige week gaan blog, dus ik zal proberen alles van 2 weken te vertellen.
Vorige week donderdag ben ik bij een andere vereniging gaan meetrainen in Luzern. Maar waar de eerste training veel te makkelijk was, was dit niveau misschien wel te hoog gegrepen (nu waren ze wel net gedegradeerd uit een nog hogere klasse...). Spelverdelend kwam ik prima mee maar verder moest ik toch aardig op mijn tenen lopen wilde ik enigszins gelijk presteren. Of het komt dat ik bijna 3 maanden niks gedaan heb en mijn conditie me aardig in de steek liet of dat ik gewoon niet goed genoeg ben voor dit niveau moet nog uitwijzen in een volgende training. Ik ieder geval heb ik nog een training te goed bij weer een ander team in de klasse tussen de 2 klasses waar ik meegetraind heb. Dus we zullen we allemaal zien.

Vorig weekend zijn we naar Nederland geweest. Vrijdag had ik eerder vrij gekregen en heeft Toine me in de praktijk opgehaald waar vandaan we gelijk door gereden zijn. Het was een heel druk weekend maar we vonden het ook wel weer heel erg leuk en fijn iedereen weer eens te zien. Ik ben erg met mijn neus op het feit gedrukt wat we allemaal achter heb gelaten voor dit nieuwe avontuur... Maar na even rustig nadenken hebben we er nog zeker geen spijt van en snappen we ook wel dat het opbouwen van een nieuw leven en nieuwe vrienden tijd kost. Dus die nemen we er dan ook maar voor.

Afgelopen week is het dan eindelijk mooi weer geworden! Al hoewel we hier niet echt lente hebben gehad is nu de zomer volop begonnen. De afgelopen dagen is het hier al hele dagen rond de 30 graden en wind zoals we die in Nederland gewend zijn, kennen ze hier niet. Dus dat is tussen het genieten van de zon door ook naar binnen vluchten om weer even af te koelen.
Maar dat is wel weer lekker genieten en het voetbal op terrasjes kijken. Donderdag ben ik met mijn baas en zijn vrouw bij Toine in de kroeg Nederland wezen kijken. Vrijdag moest Zwitserland zijn laatste wedstrijd spelen en die ben ik samen met de buren hier beneden aan het water wezen kijken. Gisteren moest Toine later beginnen dan gepland dus we hebben heerlijk nog een drankje aan het water gedronken. Daarna is hij gaan werken en ben ik later met Nienke (de buurvrouw) richting Luzerner Fest gegaan waar heel veel bandjes waren, voor mij voor het eerst een avond met allemaal zwitsers, was heel erg gezellig.

Vandaag is Toine weer op tijd gaan werken en heb ik heerlijk met een nieuw boek in de tuin gezeten, telkens verhuizend van de zon naar de schaduw en weer terug. Gewoon lekker een dag helemaal niks doen en lekker van het zwitserleven genieten in de zon met de bergen op de achtergrond!

Hoe is het bij jullie?

Liebe bussi,

Klien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten