maandag 7 juni 2010

Het echte Zwitserleven!

Hallo allemaal!

Het is een tijdje terug na mijn vorige blog.
Vorig weekend was een rustig weekend, Toine moest veel werken dus ik ben veel alleen thuis geweest en omdat het hier helaas niet zo mooi weer was als in NL konden we ook niet zoveel ondernemen.
Afgelopen week hebben we helaas het nieuws gekregen dat we met de verblijfsvergunningen die we nu hebben geen lening krijgen. De rest van de papieren was verder in orde dus als mijn proeftijd erop zit en ik een andere verblijfsvergunning krijg kunnen we het door laten gaan. Het is helaas niet anders maar we zullen dus even moeten wachten en dan hopen dat onze droomauto kunnen kopen. Hoewel we daar ook nog niet helemaal overeens zijn :-p We hebben nu 3 proefritten gemaakt in 3 heel verschillende auto's en we twijfelen nog tussen 2. Maar goed we hebben de tijd om er nog even over na te denken...

Verder hebben we allebei veel gewerkt van de week. Donderdag was hier een feestdag dus had ik vrij. Toine had toevallig ook vrij dus waren we van plan om de Alpschwand omhoog te gaan. Maar zo mooi als het het weekend was zo slecht was het donderdag weer. Echt het kwam met bakken uit de lucht! Het weer is hier echt niet te voorspellen, het kan zo ontzettend mooi weer zijn met 28 graden en zon maar de volgende dag kan het onweren en met bakken uit de lucht komen... En zo'n dag was het donderdag uiteraard.
Maar gelukkig was het vrijdag weer prachtig weer en heb ik weer door de ramen in de praktijk naar buiten kunnen kijken... Totdat een patient me vroeg of ik zaterdagmiddag moest werken. Hij is schipper en moest zaterdagmiddag als freelancer werken op de rondvaartboot over het Vierwaldstättersee en hij nodigde ons uit om een uurtje mee te varen!!!!
Dus gewapend met zonnebrand en een fototoestel gingen we op weg naar Luzern waar de boottocht zou beginnen. Ik zal een verzameling van foto's hieronder bijvoegen. Het lijkt wel een vakantie omgeving!

                                                              Luzern vanaf het water:

Bürgenstock:




Pilatus:

Eeuwige sneeuw:


Ons droomhuisje :-p:




Zondag zijn we op de fiets gestapt en zijn we 20km gaan fietsen naar Alpnach. We wilden eigenlijk doorfietsen naar Sarnen, zo'n 5 km verder maar het begin harder te waaien en donker te worden dat we bij Alpnach toch maar zijn teruggekeerd. (die foto's volgen nog)

Over 2 weken is het alweer tijd voor een weekendje Nederland. We rijden op vrijdag na mijn werk weg en gaan maandag weer terug. We hebben nu al 3 weekenden nodig om alles te doen wat we willen doen maar goed dat wordt dus keuzes maken!

Heel veel liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten