zondag 13 juni 2010

Voetbal en volleybal!

Hallo,

Nou het WK (hier het WM genoemd) is weer begonnen en ook de Zwitsers zijn trots op het feit dat ze überhaupt mee mogen doen en hebben dan ook als doel dat ze de groepsfase doorkomen en een 8e finale mogen spelen... Echt hoop hebben de zwitsers niet, uit een peiling onder mijn patienten kwam ik er al snel achter dat ze niet denken dat ze heel erg ver komen. Maar voor de zwitsers is het 'egal' wie er wint als het maar niet de duitsers zijn! Naar de nederlanders zijn ze heel erg sympathiek (misschien komt het doordat ze mij niet durven te beledigen ;-)) en ze verwachten veel van het nederlandse elftal.
Morgen ga ik met mijn bazen, een collega en iedereen die mee wil in de kroeg waar Toine werkt de 1e wedstrijd van nederland kijken. Mijn bazen zijn zeer fanatiek en hun kantoor in de praktijk is dan ook volledig oranje gekleurd met vlaggen, sjaals en t-shirts. Alles wat oranje is hangt er. Verder hangt er naast de zwitserse vlag in de oefenzaal ook een nederlandse vlag. Dus ook vanuit hier zullen we het nederlandse team volgen en supporten!
Verder ben ik dinsdag voor het eerst weer wezen volleyballen! Omdat ik geen idee had hoe het niveau hier was heb ik gewoon de dichtst bijzijnde vereniging gemaild en kon ik met dames 2 meetrainen. Eenmaal op de training hoorde ik dat ze net gedegradeerd waren naar de 4e Liga. Geen idee wat dat qua niveau inhield. Nou daar kwam ik snel achter! Na een warming-up SPEL (wat ik voor het laatst heb gedaan bij de jeugd!) gingen we vet professioneel rek- en krachtoefeningen doen waardoor ik dacht dat ik het misschien toch onderschat had. Toen begon het inspelen, ik heb me helemaal de tandjes gelopen om een bal te halen en terug te brengen. Maar als die 100% goed kwam werd er niks meer mee gedaan! Bij de voglende oefening gingen we verderop in het gebouw trappenspringen! 3 verdiepingen omhoog op verschillende manieren. Mijn god, ik merkte maar al te goed dat mijn conditie enorm was afgenomen!
Daarna gingen we een oefening doen met serveren, passen en afvangen. Bij 5 goede passen werd er gewisseld. Ik begon samen met 2 anderen met serveren, we hebben alledrie minstens 30x geserveerd om 5 goede passen te laten brengen. Ik had echt een enorm lamme arm!
Bij het partijtje merkte ik al snel dat dit niet geheel mijn niveau was, ik was zelfs aanvallend het sterkste! Als ik nog bij Heyendaal gespeeld had dan was dit hetzelfde niveau als dames 10 met iets meer serverende kracht. 's Avonds heb ik gelijk een andere vereniging gemaild die hoger spelen en ik mag donderdag mee komen trainen in de 2e liga. Ik ben erg benieuwd!

Vrijdag ben ik eerder klaar met werken en komt Toine me halen om daarna gelijk door te rijden naar NL. Heb er nu wel weer erg veel zin in om iedereen weer te zien! Helaas is een weekend zo kort dat we lang niet alles kunnnen doen en iedereen kunnen zien wat we willen, maar ja keuzes zullen gemaakt moeten worden.

Allemaal veel plezier morgen met het voetbal kijken!

Hele dikke kus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten