maandag 5 april 2010

Pasen

Hier weer een nieuw berichtje vanuit het Zwitserse. Ten eerste bedankt voor al jullie lieve, leuke en grappige reacties!!!

Eerst zal ik de beloofde foto's van ons uitzicht en het Vierwaldstättersee laten zien.

Dit is vanuit de woonkamer richting het meer. De berg is alweer de overkant van het meer...

Dit is richting de zijkant van het huis.

Dit is het meer op een helaas bewolkte dag:

 En de aanlegplaats voor de rondvaartboten...

Over het uitzicht en de omgeving hebben we niks te klagen hier! Gelukkig begint het hier nu ook mooier en zonniger te worden waardoor nu alles in bloei begint te komen.

Inmiddels zit het paasweekend er al weer praktisch op en Bert en Anke zijn na 3 dagen weer naar huis. Het was ontzettend gezellig en we hebben leuke dingen gedaan en ontzettend veel gelachen!

Vrijdagavond kwamen Bert en Anke aan. Omdat we er geen rekening mee hadden gehouden dat goede vrijdag hier meer gevierd wordt dan bij ons en zelfs belangrijker is dan 2e paasdag waren alle supermarkten dicht en konden we dus geen boodschappen doen voor het weekend... Was weer lekker handig van ons! Maar Bert en Anke kwamen pas na het eten dus Toine en ik hebben maar wat soep gemaakt en brood erbij gegeten...
Zaterdagochtend moest Toine werken en hebben we met zn 3en lekker relaxed ontbeten met vers brood want gelukkig was de bakker wel open. Daarna zijn we rondje door het dorp gaan lopen en richting het meer (zie de 3e en 4e foto van hierboven.) Gelukkig was het niet mistig en kon je de overkant zien met Stans en in de verte Engelberg, de enige bergtop die nog helemaal wit is.
Daarna kwam Toine al weer thuis en zijn we boodschappen gaan doen in de mega supermarkten die ze hier kennen. Eenmaal thuis hebben we alles snel opgeruimd en zijn we naar Luzern gegaan, nog geen 10 minuten treinen hier vandaan. Toine en ik waren er al wel een keer geweest toen we voor het eerst hier kwamen maar waren ook nog niet zo bekend in de stad. Dus we hebben zelf ook lekker mee lopen genieten van alles wat we zagen.

Het oude stadscentrum van Luzern:


De bekendste atractie van Luzern is toch wel de oude loopbrug.


En om te bewijzen dat ze er echt geweest zijn moesten ze erbij op de foto, hihi.

Na lekker door de oude stad te zijn rondgelopen, koffie te hebben gedronken zijn we lekker ergens gaan eten. Het was een onwijs gezellige dag, Bert en Anke bedankt voor jullie gezelligheid!
Zondag was de mannendag, Bert en Toine zouden lekker samen een dagje gaan boarden en Anke en ik zouden of op ons gemakje ook naar boven komen of hier lekker wat gaan wandelen. Helaas werd ik zondag helemaal niet goed wakker, ik was ontzettend duizelig en voelde me niet goed. De mannen zijn na het ontbijt richting piste gegaan en ik ben mijn bed terug in gegaan. Toen ik er na een paar uur uitkwam was Anke, die ging lezen en puzzelen, nergens te vinden. Maar omdat haar jas er hing kon ze niet weg zijn. En jawel hoor bijna 2 uur later kwam ook Anke uit haar slaapkamer, ze had ook even liggen slapen haha.
Daarna kwamen de mannen terug en hebben we lekker gegeten en daarna regenwormen gespeeld. We hebben een hoop lol gehad over het doodgooien en het pikken bij anderen.
Al met al was het een ontzettend leuk weekend!

Nu ben ik weer wat aan het opknappen, lekker uitzending gemist kijken en tussendoor zwitserse televisie. Toch is het zwitsers vet moeilijk te volgen dus wordt het vaak de duitse of oostenrijkse televisie. Dat is tenminste te verstaan. Het zwitsers is echt duits met een knäckebrod accent!

Donderdag ga ik naar nederland. Dan ga ik 's avonds nog een keer lekker volleyballen met mn 'oude' team als reserve. En dan vrijdag gaan we met het hele team op teamweekend. Waar de reis naartoe gaat kan ik nog niet zeggen aangezien dat voor de meeste meiden nog een verrassing is.... Maar dat het een topweekend wordt, dat is zeker!

Ondertussen heeft Toine het hele huis vol met zijn teamgenootjes. Zij gaan nog lekker een weekend skiën!

Nu ga ik zo pannenkoeken bakken, lekker nederlands hier in het zwitserse!!!!

Veel liefs,

Klien





4 opmerkingen:

  1. heyhey,
    top verhaal en leuke foto's
    Ik weet al waar het teamweekend volgend jaar heen gaat:P

    Tot donderdag
    dikke kuzz en knuffel Renate
    ps: leuk om even te bellen zo:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karlien,

    Nog gefeliciteed met je baan! Geweldig! Nou kan jullie avontuur echt beginnen. En wat is het mooi daar!!!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Karlien,

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan. De praktijk ziet er goed uit. Succes daar.
    Ik heb je na mijn vakantie niet meer gesproken. Bedankt voor de waarneming bij ons. Ik kreeg positieve reacties van collega's en patienten. Sascha is bezig met de financiele afronding dus die komt snel jou kant op.

    Groet Joris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Karlien,
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Succes volgende week! Wat zien de foto's van de omgeving er leuk uit! Lijkt me leuk om een keer jullie kant op te komen!
    Liefs Marlous

    BeantwoordenVerwijderen