donderdag 27 mei 2010

Weekend met Mama en Jort!

Het duurt steeds langer voor dat er weer een volgend blog op komt merk ik. Maar het werken hoort inmiddels bij mijn leven hier en op het weekend na heb ik het gevoel dat ik hier niet zoveel nieuws beleef op het moment.

Afgelopen weekend waren Mama en Jort hier! Met de hele vakantie-meute op naar het zuiden. Dus in plaats van 7 uur rijden werd dat opeens 10 uur! Maar ja ze zijn er gekomen en het was weer een geslaagd weekend. Mama had een tas vol nederlandse boodschappen meegenomen en ondanks dat we niet erg veel missen hier was het toch wel weer heel erg lekker om de oude vertrouwde producten weer eens te hebben. Zeker de suikervrije want daar doen ze hier niet zo aan. Maar het lekkerste zijn toch wel de dropjes!!!! Ik heb al 2 van die zakjes leeg... Verder doet de belegen kaas en de vruchtenyoghurt ons ook goed!
En natuurlijk heel hollands en weer gezellig, een bos bloemen! Die miste ik echt! Ze hebben ze hier wel maar dan zijn ze of heel duur of na een paar dagen al verwelkt... Dus nu staan ze mooi in de woonkamer te pronken. Mam, ze doen het nog goed al hebben de bollen het al begeven, ik denk dat die toch niet zo goed tegen de reis konden...
Zaterdag zijn Toine en ik eerst een proefrit gaan maken in onze potentiele nieuwe auto! Wow wat reed dat lekker zeg. Nu hopen dat de financiering lukt en dan kan de Yaris in juni mee terug naar NL. Daarna hebben we eerst ontbeten, daarna lekker wezen boodschappen doen en daarna naar Luzern geweest, het was hier ontzettend lekker weer!
's Avonds hebben we lekker thuis gegeten zodat Jort wat tijd had om te studeren.
Zondag moest Toine werken met buiten dikke zon en 28 graden maar ja dat hoort bij horeca werk... Mama en ik zijn gaan wandelen in de omgeving en Jort is gaan studeren zodat hij zijn spullen op tijd kon inleveren. Toen mama en ik terug waren zijn we met zn 3en gaan eten aan het water op het terras. 's Avonds hebben we bijna traditiegetrouw gewii't, was weer lachen, gieren, brullen want Jort werd nogal fanatiek haha.
Maandagochtend zijn ze weer naar huis gegaan. Het was hier toen nog steeds heel mooi weer en ik had bedacht dat we mooi een fietstocht konden gaan maken toen Toine thuiskwam zondagnacht met de mededeling dat hij maandags moest werken. Dus dat werd alleen voor Toine fietsen naar het werk. Ik heb lekker de hele dag lopen rotzooien en in het raamkozijn in de zon gezeten.
Dinsdag begon voor mij de werkweek weer...
Komend weekend zijn we lekker samen vrij en gaan we van mijn eerste salaris uiteten!

Liebe grussen,

Klien

ps. foto's volgen nog maar die heeft mama...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten